Centraladministrationens grafiske udtryk

Modtageren må aldrig være i tvivl om, at det er Skive Kommune, der er afsenderen og til det formål er logoet den vigtigste og mest karaktergivende del af vores visuelle identitet.

Her er en kort sammenfatning af de retningslinjer, du skal følge i arbejdet med design for Skive Kommune. Længere forklaringer og uddybninger finder du på undersiderne i denne online designmanual.

  • LOGO - Brug altid Skive Kommunes logo. Modtageren må aldrig være i tvivl om, at det er Skive Kommune, der er afsenderen. Skive Kommunes logo er den vigtigste og mest karaktergivende del af vores visuelle identitet. Lav derfor ikke nye logoer, men brug det vi har.
  • LOGOFARVE - Brug de tre tilladte logofarver. Orange (Pantone 152) og sort (Pantone Black) samt grå (Pantone Cool grey 5) til administrativt brug.
  • FARVER - Brug Skive Kommunes farvepalet. Farverne kan sammensættes frit efter behov.
  • FORMSPROG - Brug elementer fra det geometriske formsprog, som danner både Københavns Kommunes byvåben og skyline.
  • TYPOGRAFI - Brug Skives Kommunes skrifttyper. Den primære skrifttype er Verdana, mens specialskrifttypen frutiger kan bruges til grafisk opsætning, såfremt du har denne font installeret (det er en købefont).
  • VIRKEMIDLER - Brug få grafiske virkemidler. For mange effekter kan overskygge budskabet.
  • BILLEDER - Brug hellere ét stort billede end mange små. Husk, at et godt billede kan skabe stemninger og vække følelser. Brug derfor hellere billeder til at udbygge budskabet frem for at gentage det.

Brug Erhverv og Udvikling til gode råd, sparring og godkendelse af design.

 

 

Publiceret 12-03-2015